Świat Dysku: Wiedźmy – Errata

Drogi Graczu,

Przygotowując wydanie gry „Świat Dysku: Wiedźmy” mieliśmy na celu dostarczyć Ci produkt najwyższej jakości. Niestety w trakcie produkcji gry doszło do błędu. Trzydzieści  żetonów łatwych problemów nie zostało wydrukowanych w sposób prawidłowy. Znajdujące się na tych żetonach fioletowe pola nie zawierają wartości punktów zwycięstwa.

Jesteśmy świadomi, że błąd ten utrudnia rozgrywkę, ponieważ wartości punktów zwycięstwa mają znaczenie przy określaniu zwycięzcy w partii rozgrywanej według podstawowego wariantu gry oraz przy określaniu wyniku gry jednoosobowej. W wariancie kooperacyjnym gry nie mają one znaczenia.

W życiu prywatnym, jak i w prowadzonej działalności wydawniczej jesteśmy wierni idei: „płacę – wymagam”. Dlatego zobowiązujemy się wymienić źle wydrukowane żetony każdemu nabywcy gry – na nasz koszt. Proces ten będzie wymagał jednak przeprowadzenia reklamacji w drukarni oraz wydrukowania nowych żetonów łatwych problemów, dlatego prosimy Cię o cierpliwość.

W międzyczasie, świadomi niedoskonałości tego rozwiązania, proponujemy Ci wykonanie erraty, by umożliwić czerpanie pełnej radości z rozgrywki w „Wiedźmy”. Za pomocą cienkopisu, jeszcze przed wypchnięciem żetonów z wypraski, nanieś na żetony łatwych problemów wartości punktów zwycięstwa, zgodnie z poniższym obrazkiem. Jest to oczywiście czasowe rozwiązanie, które ma jedynie ułatwić korzystanie z tych żetonów do momentu otrzymania poprawnie wydrukowanych zamienników.

W książce „Mort” Sir Terry Pratchett opisał jedno z praw rządzących Światem Dysku: „Ucze­ni wy­liczy­li, że jest tyl­ko jed­na szan­sa na bi­lion, by zais­tniało coś tak całko­wicie ab­surdal­ne­go. Jed­nak ma­gowie ob­liczy­li, że szan­se jed­na na bi­lion spraw­dzają się w dziewięciu przy­pad­kach na dziesięć.” Żetony łatwych problemów w „Wiedźmach” stały się ofiarą tego prawa. Jest nam niezmiernie przykro, że doszło do tego błędu i w tym miejscu pragniemy Ciebie, Graczu, za tę sytuację serdecznie przeprosić.

Jaro Andruszkiewicz, Waldek Gumienny, Michał Ozon

Phalanx Games Polska

errata

, , ,

Phalanx

24 Responses to “Świat Dysku: Wiedźmy – Errata”

  1. Adik Październik 13, 2013 at 7:41 pm # Odpowiedz

    Nic się nie stało….Panowie, nic się nie stało…:)

  2. Kamil Październik 13, 2013 at 7:52 pm # Odpowiedz

    Pytanie całkiem poważne – czy żetony będziecie TYLKO wymieniać, czy przysyłać na podstawie zgłoszonych błędów (niezależnie od źródła zakupu). Pytam na wypadek, gdyby ktoś chciał sobie te błędne żetony zatrzymać w formie kolekcjonerskiej, lub uzupełniającej do gry (zapas).

    Pozdrawiam

    • Phalanx Październik 13, 2013 at 8:05 pm # Odpowiedz

      Prosimy o czas na opracowanie zasad wymiany żetonów na poprawnie wydrukowane.
      Chcemy maksymalnie ułatwić nabywcom gry cały ten proces – więc zakładamy, że będą wysyłane do każdego, kto zgłosi się po nie. Ale na podanie konkretnych rozwiązań jest jeszcze za wcześnie – najpierw zasady reklamacji musimy ustalić z drukarnią.

      • Kamil Październik 13, 2013 at 8:13 pm # Odpowiedz

        Rozumiem i dzięki za odpowiedź. Jeszcze większe dzięki (i uznanie) za szybką reakcję.
        Spokojnego poniedziałku.

  3. Jakub Październik 14, 2013 at 11:29 am # Odpowiedz

    Mam jedno dość ważne pytanie. Wymieniane będą tylko błędnie wydrukowane żetony czy cały egzemplarz gry?

    • Phalanx Październik 15, 2013 at 4:51 pm # Odpowiedz

      Wymianie podlegać będą tylko błędnie wydrukowane żetony – reszta komponentów gry wykonana jest prawidłowo.

  4. Szewcu Październik 15, 2013 at 7:29 am # Odpowiedz

    To jednak wczoraj ogrywając solo wygrałem :)

  5. Agata Październik 16, 2013 at 9:51 pm # Odpowiedz

    Dzięki za info, oświadczenie i deklaracje super. W takich chwilach wiem, że na Rebel można liczyć. :)
    pozdrawiam i gram z cienkopisem!

  6. Radek Październik 17, 2013 at 8:08 am # Odpowiedz

    Znalazłem błąd w instrukcji. Strona trzecia. Przykład rozłożenia żetonów problemów na Torze Problemów. Powinno być: „Dwa żetony Trudnych Problemów (obrazkiem do dołu) na każdym polu Toru Problemów poza ostatnim. Na nich żetony Łatwych Problemów (obrazkiem do góry) po cztery na trzech pierwszych polach Toru Problemów i po trzy na pozostałych dwóch”.

    • Phalanx Październik 17, 2013 at 6:45 pm # Odpowiedz

      Fakt. To na szczęście tylko przykład, zasada jest poprawna. Dzięki i pozdrawiamy!

  7. Piotr Październik 30, 2013 at 4:51 pm # Odpowiedz

    No więc kiedy będzie dostępna poprawiona wersja gry, aby ją kupić już taką jaka być powinna?

    • Phalanx Październik 31, 2013 at 4:17 pm # Odpowiedz

      Celujemy w połowę listopada. Ale to jeszcze nie jest potwierdzone.

  8. Jeday Listopad 5, 2013 at 4:29 pm # Odpowiedz

    A jakie znaczenie do gry mają żetony rechotu, bo jest tylko opisane za co się je dostaje i jak można się ich pozbyć

    • Phalanx Listopad 7, 2013 at 8:01 pm # Odpowiedz

      Strona 7 instrukcji „Wiedźm”:
      Żetony Rechotu
      Za każdy symbol Rechotu jaki gracz wyrzuci podczas rozwiązywania Problemu należy wziąć jeden żeton Rechotu z puli obok planszy. Jeśli można dokonać przerzutu kostki z takim symbolem, np. dzięki Zdolności z zagranej karty, wtedy gracz ignoruje symbol Rechotu na kostce, która ma być przerzucona.
      Jeśli nie można wziąć żetonu Rechotu z puli, ponieważ jest ona pusta (wyczerpała się), to należy go wziąć od gracza, który ma ich najwięcej. Jeśli tę samą, największą liczbę ma kilku graczy, gracz sam wybiera, od którego z nich bierze żeton. Jeśli to gracz ma najwięcej żetonów Rechotu (lub z kimś remisuje w największej ich liczbie), wtedy zamiast żetonu Rechotu bierze on żetony Czarnej Alis, w tej samej liczbie. Każdy żeton Czarnej Alis oznacza stratę 1 Punktu Zwycięstwa na koniec gry.

  9. Jeday Listopad 7, 2013 at 7:32 am # Odpowiedz

    Gra całkiem fajna, ale po firmie takiej jak PHALANX spodziewałem się czegoś więcej niźli plastikowych woreczków na żetony. Chociażby takiego porządnego pudełka jak w ANKH-MORPORK. POZDRAWIAM i życzę dalszych sukcesów

  10. seb Listopad 8, 2013 at 3:51 pm # Odpowiedz

    Więc na kiedy mogę się spodziewać nowych żetonów bo w komentarzach dalej o sprawie cisza. Co jest phalanx??

  11. Bartosz Styczeń 16, 2016 at 9:44 pm # Odpowiedz

    Dzień dobry, czy program wymiany błędnych żetonów jeszcze działa, a jeśli tak to jak konkretnie wyglada sam proces?

    • Phalanx
      Phalanx Styczeń 16, 2016 at 10:02 pm # Odpowiedz

      Prosimy o kontakt przez formularz na stronie, podeślemy zamienniki! :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Świat Dysku: Wiedźmy – errata i dodatek » Świat Gier Planszowych - Październik 15, 2013

    [...] Wiedźmy”.  Na żetonach tych brakuje liczb określających punkty zwycięstwa. Komunikat na stronie wydawcy zawieraja przeprosiny oraz erratę. By tymczasowo rozwiązać problem z żetonami, do momentu [...]

  2. Świat Dysku: Wiedźmy za 118 zł w Am76.pl - Październik 16, 2013

    [...] W wyniku błędu drukarni egzemplarze posiadają wadę na 30 żetonach łatwych problemów. Żetony po ich ponownym wydrukowaniu zostaną wymienione nabywcom gry. Oficjalny komunikat  wydawcy dostepny tutaj. [...]

  3. Premiera Świat Dysku: Wiedźmy – Sabat Czarownic oraz informacja o żetonach | Phalanx Games Polska - Listopad 14, 2013

    [...] informację z drukarni, dotyczącą błędnie wydrukowanych żetonów z „Wiedźm” (więcej informacji pod tym linkiem).  Żetony zostały już wydrukowane, obecnie schną po sklejeniu. Na sztance trafią w [...]

Dodaj komentarz

Current ye@r *

Facebook